Sunday, July 11, 2010

Volkswagen フォルクスワーゲン

My 05 Honda Element started having problems. It went to the service three times last months. Now I see some leaking from the door. (weatherstrip?) I also hear some weird sound from the other door.
So, I went to look at some cars. I test drove Scion xD & xB, Toyota Yaris, Honda Fit, VW Golf & Jetta SportWagen. I also looked at Mazda 3 and Nissan Cube.
Scion xD handles pretty good, but it was little bit too small inside. xB has super roomy but I didn't really like the handling. Honda Fit was spacious, and its seat arrangement was really nice, but it was really noisy (both road and engine noise was not acceptable). I didn't really like Mazda 3. Nissan Cube doesn't go flat when you fold the rear seats (but their smart key option is nice).
I purchased a VW Polo back in 98 and drove it for 3 years. They'll start selling Polo here in the states from this fall. I really liked how VW handles, so I decided to look at some VW's after all the Japanese compact cars.
05年式のホンダエレメントが故障し始めました。先月は3回も入院。今はドアから雨漏り(ウェザーストリップだと思います)と、反対のドアから異音がしています。
ということで車を見に行ってきました。試乗した車は、トヨタのイスト(こちらではScion xD)、カローラ・ルミオン(Scion xB)、ヴィッツ(Yaris)、ホンダ・フィット、フォルクスワーゲンのジェッタ、ゴルフ・ヴァリアント(Jetta SportWagen)。さらにマツダのアクセラ (Mazda 3)と日産のキューブも見てきました。
イストはこちらでは1.8Lエンジンでハンドリングも良かったのですが、やはり狭すぎ。ルミオンは広くて申し分ないのですが運転が楽しくない。フィットは広くてシートアレンジもすごくよく、後ろは完全にフラットになるので良かったのですがとにかくうるさい(ロードノイズもエンジンノイズもひどい)。アクセラはあんまりピンと来なかった。キューブはインテリジェントキーはいいなと思ったけど、うしろが平らにならないのでいまいち。
98年にVWのポロを買って3年乗りましたが、かなり良かったので、VWを身に行きました。VWはこちらではかなり安く、フィットに日本円にして10万円くらい上乗せするだけで本革シートやアルミホイール、Bluetoothなどかなりいろいろついたジェッタが買えてしまいます(20,000ドルしないので180万円しないくらいでしょうか)。ゴルフも同じくらいです。
また、中古車が以上に高いので、エレメントも2万ドルくらいで買ったのが5年経っても1万4千ドルくらいで売れてしまいます。なので割引を考えると数千ドルで新車になります。
あ、こちらでは日本のように注文するのではなくて、お店においてあるのを試乗して、買ったら仮ナンバーをつけてその日に乗って帰ります。

Golf
ゴルフ


Jetta SportWagen
ゴルフ・ヴァリアント


I loved the versatility of the wagon. It would be really nice for Koko. And it's only $1000 more than the Golf. But I really liked the Golf's handling. It was really fun to drive. It kinda reminded me of my old Polo.
ワゴンはすごく良かったです、実用的で。ココをのせるにはもってこいかも。しかもゴルフの1000ドル増し。(いまは9万円くらいですね)でも、ゴルフは運転が楽しい。走っててポロを思い出しました。

Well, I didn't buy no cars, but look, Marcus got a Jetta!!
結局見るだけだったけど、なんとマーカスがアルティマからジェッタにお乗り換え!!


2 comments:

Ohana said...

ワタシも以前、ゴルフⅢのカブリオにずっと乗ってました。欧州車のコンパクトは作りもしっかりしてるし、走りもキビキビしてるし、安心感がありますよね。日本車は機能的かもしれないけど、頼りない気がします。燃費とか便利さは日本車が上でしょうけど。

それにしても、たくさん試乗されましたねぇ。楽しそう!

Jiro said...

はい、そう、安心感ですよね。包まれ感?車に守られてる感じですよね。高速ではあのサイズからは考えられない安定感です。
ポロは結局スマートに買い替えてしまったけど、スマートもサイズから考えたら安定してましたね。アメリカはつい最近スマートを販売初めたところで、昔乗ってたって言うとびっくりされます。
なんかいっぱい試乗して買いもしないで冷やかしみたいで悪い気がしました。